Opravený most v Moravských Bránicích, rekonstrukce silnice mezi obcemi Terezín a Čejč, Lesnou a Milíčovicemi nebo Uherčicemi a Podhradím nad Dyjí a k tomu také nový koberec a most na průtahu Rybníky. Tyto projekty aktuálně připravují jihomoravští silničáři k registraci do 70. výzvy Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). Jejich spolufinancování dnes na svém zasedání schválili zastupitelé Jihomoravského kraje. Pokud silničáři v registraci projektů uspějí, dá kraj na opravy přibližně 30 milionů korun ze svého rozpočtu, dalších 120 milionů by poté pokryla dotace.
„Snažíme se navázat na úspěch v první výzvě IROP, ze které kraj čerpá dotace na opravy silnic za půldruhé miliardy korun. V těch dalších chceme být podobně úspěšní,“ popsal plány Jihomoravského kraje náměstek hejtmana pro oblast dopravy Roman Hanák a dodal, že všechny projekty, které silničáři úspěšně registrují do 70. výzvy, musí být hotovy do konce roku 2020.
V Moravských Bránicích by dělníci zrekonstruovali most přes potok Bukovina. „Starý most je již v havarijním stavu. Rekonstrukce přijde podle našich odhadů na přibližně 20 milionů korun,“ přiblížil Hanák.
Další most, který se dočká opravy, je i na průtahu obcí Rybníky. „Kromě něj by dělníci zrekonstruovali i necelého půl kilometru navazující komunikace. Dnes má silnice příliš úzký profil a jsou v ní trhliny, které silničáři doposud jen provizorně záplatovali. Kromě nového mostu by se zde stavěla i opěrná zeď a nová kanalizace,“ popsal akci za více než 40 milionů korun Hanák.
Trhliny a výmoly by měly zmizet i z necelých 4 kilometrů silnice mezi Lesnou a Milíčovicemi. „Stav vozovky zde byl v předloňském roce charakterizován jako z části nevyhovující a z části havarijní. Oprava výrazně zvýší bezpečnost silničního provozu a plynulost dopravy,“ vysvětlil Hanák a doplnil, že v tomto případě kraj odhaduje nutnou investici na 39 milionů korun.
Na téměř 25 milionů by se měly vyšplhat náklady při rekonstrukci povrchu více než půldruhého kilometru dlouhého úseku silnice II. třídy z Uherčic do Podhradí nad Dyjí. „I ta je dnes v havarijním stavu,“ doplnil Hanák.
Přibližně o milion levnější by pak měla být rekonstrukce vozovky mezi obcemi Terezín a Čejč. „Do pořádku zde dáme přes 2,3 kilometru silnice,“ uzavřel Hanák.