Kraj dál prosazuje, aby se u Krhova začala stavět nultá etapa D43

Ředitelství silnic a dálnic se na Jihomoravský kraj obrátilo s žádostí o spolupráci na úpravách silnice I/43 v úseku mezi Bořitovem a Voděrady podle nového projektu, který není součástí již dříve zpracované tahové studie. Ta má řešit nejproblematičtější úseky svitavské radiály do doby výstavby D43. Kraj však letos v létě představil dotčeným obcím vlastní řešení, na jehož základě by od Krhova směrem k Lysicím vznikla prakticky nultá etapa dlouho plánované dálnice. Postup navrhovaný krajem je navíc zakotven v Zásadách územního rozvoje a v důsledku by ušetřil státní kase stovky milionů korun.

Koncept ŘSD počítá se zrušením křižovatky I/43 se silnicemi III. třídy od Drnovic a Skalice nad Svitavou. Na jejím místě by vznikl most a řidiči by se na „třiačtyřicítku“ napojovali u Krhova. „Po výstavbě D43 by nám tu zbyl málo využívaný most přes nevytíženou, draze přestavovanou I/43. Řešení ŘSD by zavleklo dopravu do zastavěné části Krhova a navíc jej nezohledňují územní plány obcí, což by zkomplikovalo umístění stavby a následné výkupy pozemků,“ uvedl náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Roman Hanák.

Plán kraje přitom podobnými problémy netrpí. „Naše koncepce počítá s vybudování přeložky silnice I/43 kolem Lysic v trase plánované dálnice. V podstatě by šlo o nultou etapu D43. Stavba přeložky je sice dražší, nejde však o provizorium na několik let, ale o finální řešení. V případě úprav ve stávající trase I/43 nikdy nedosáhneme norem ani co se týče vzdáleností křižovatek, sklonů nebo rozhledů. Současná investice by byla v tomto případě sice vyšší, nicméně úspory, které přinese v době stavby D43, kdy nejsou umrtveny investice do stávající silnice první třídy a neodstraňují se dočasná opatření, ji však více než vyváží. Celkově jde o řešení významně levnější, řádově o 200 milionů korun,“ doplnil Hanák.

Pokud by přesto došlo k řešení úseku podle návrhu ŘSD, bude Jihomoravský kraj spolupracovat. Všechny nově vybudované úseky a objekty silnic nižších tříd by však měly být do majetku kraje převedeny bezúplatně, stejně jako vypořádané pozemky pod nimi.




portret Roman Hanak

Roman HANÁK


Jako náměstek hejtmana Jihomoravského kraje dělá Roman Hanák, co může, aby se lidem po jižní Moravě pohodlně a bezpečně cestovalo. Z pozice předsedy Krajského výkonného výboru pak ručí za to, že vše v jihomoravské ČSSD šlape tak, jak má. Pořád také pracuje pro své rodné Kobeřice, kde je starostou. A navíc i bloguje. O regionu, dopravě, politice... Prostě o věcech, které ho zajímají, kterým rozumí a které každý den řeší.

  Poslední příspěvek:
  Nadcházející akce:

V tuto chvíli nejsou k dispozici žádné nadcházející kalendar-akci.


obalka  NEWSLETTER
newsletter
newsletter

Newsletter

Děkuji Vám za zájem o odběr mého newsletteru. Asi Vás stejně jako mě zajímá pohodlná a bezpečná doprava v Jihomoravském kraji, dění v sociální demokracii nebo v Kobeřicích u Brna, kde starostuji. Přesně o tom Vás budu informovat. A nebojte, také nesnáším spam. Zprávu ode mě proto čekejte maximálně jednou za čtrnáct dní.

* povinné udaje
* E-mail:
Jméno:
Příjmení:
Město: