V červnu odstartují velké letní výluky. Stavební práce na silnicích s nimi koordinuje i kraj

Dopravu v Jihomoravském kraji čeká zatěžkávací zkouška. Již 3. června odstartuje největší výluka v historii brněnského vlakového nádraží, spojená s opravou takzvaného Pražského viaduktu a rekonstrukcí 4. nástupiště. Potrvá tři měsíce a dotkne se více než dvou třetin vlaků, které ve stanici zastavují nebo jí projíždějí. Nejde ale o jediné omezení, které o prázdninách cestující na kolejích čeká. V červenci a srpnu se budou opravovat také tunely na trati mezi Tišnovem a Vlkovem u Tišnova spolu s částí stanice v Řikoníně. Ve stejnou dobu bude omezen i provoz na jedné koleji mezi zastávkami Brno – Královo Pole – Kuřim – Tišnov. Jihomoravský kraj kvůli tomu ladí noty i pro stavební práce na silnicích II. a III. tříd.

„Každý měsíc se na Krajském úřadu Jihomoravského kraje setkáváme spolu se všemi investory, kteří pečují o dopravní infrastrukturu v našem regionu. Nejde nám o to jen sladit uzavírky tak, aby se nám nenakupily v jedné oblasti, ale také koordinovat práce na železnici s opravami silnic. Kvůli výluce mezi Tišnovem a Vlkovem u Tišnova jsme proto posunuli rekonstrukci silnice z Níhova do Katova, po které bude vedena náhradní autobusová doprava z Křižanova do Tišnova. S realizací počítáme buďto na podzim nebo v příštím roce. Na Tišnovsku nás přitom čeká i největší akce letošního roku, a to oprava silnice a mostů mezi Deblínem a Tišnovem. Zde se však práce, vzhledem k náročnosti projektu a pravidlům čerpání podpory z 1. výzvy Integrovaného regionálního operačního programu, posunout nemohou. Neměly by však nadměrně komplikovat dopravu,“ uvedl náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Roman Hanák.

Na přípravě zajištění náhradní dopravy s Českými drahami úzce spolupracovala společnost KORDIS JMK, koordinátor Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje. „Náhradní dopravu budou zajišťovat i prodloužené linky IDS JMK, tak aby cestující nemuseli zbytečně dvakrát přestupovat z autobusu na autobus. Například z Řikonína do Tišnova zajistíme rozšíření počtu spojů linky 336, které budou hradit České dráhy. Naši pracovníci budou zároveň v terénu informovat cestující o výluce a možnostech alternativní dopravy. Připravili jsme pro ně také tištěné infomateriály, včetně schématického znázornění linek náhradní dopravy a rozmístění stanovišť u jednotlivých nádraží,“ uvedl ředitel KORDIS JMK Jiří Horský.

Plán letních výluk na železnici si můžete prohlédnout ZDE.




portret Roman Hanak

Roman HANÁK


Jako náměstek hejtmana Jihomoravského kraje dělá Roman Hanák, co může, aby se lidem po jižní Moravě pohodlně a bezpečně cestovalo. Z pozice předsedy Krajského výkonného výboru pak ručí za to, že vše v jihomoravské ČSSD šlape tak, jak má. Pořád také pracuje pro své rodné Kobeřice, kde je starostou. A navíc i bloguje. O regionu, dopravě, politice... Prostě o věcech, které ho zajímají, kterým rozumí a které každý den řeší.

  Poslední příspěvek:
  Nadcházející akce:

V tuto chvíli nejsou k dispozici žádné nadcházející kalendar-akci.


obalka  NEWSLETTER
newsletter
newsletter

Newsletter

Děkuji Vám za zájem o odběr mého newsletteru. Asi Vás stejně jako mě zajímá pohodlná a bezpečná doprava v Jihomoravském kraji, dění v sociální demokracii nebo v Kobeřicích u Brna, kde starostuji. Přesně o tom Vás budu informovat. A nebojte, také nesnáším spam. Zprávu ode mě proto čekejte maximálně jednou za čtrnáct dní.

* povinné udaje
* E-mail:
Jméno:
Příjmení:
Město: