Již potřetí se v tomto roce sešli na Krajském úřadu Jihomoravského kraje všichni, kdo mají na jižní Moravě co do činění s rekonstrukcemi dopravní infrastruktury. Vzájemně si při této příležitosti vyměnili informace a sladili harmonogramy oprav k co největšímu pohodlí řidičů a cestujících. Cílem přitom není jen to, aby se při pracích na páteřních komunikacích neopravovaly objízdné trasy. V potaz je nutné brát i výluky na železnici. Některé ze svých staveb kvůli nim posunou jak krajští silničáři, tak Ředitelství silnic a dálnic ČR.
„Ne vždy je možné posunout termíny tak, aby se stavby vzájemně neovlivňovaly. U případů, kde to jde, ale dělají všichni investoři maximum. Takto jsme se například dohodli na odsunutí prací na silnici III. třídy v Níhově, které by nám kolidovaly s výlukou na trati Tišnov – Vlkov. Silnici opravíme ve chvíli, kdy vlaky budou jezdit,“ přiblížil náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Roman Hanák.
Podobně ladí svou plánovanou akci na estakádě I/43 v brněnském Králově Poli i Ředitelství silnic a dálnic. „Stavba by tak neměla ovlivnit náhradní tramvajovou dopravu při výlukách v brněnském železničním uzlu,“ komentoval Hanák, podle kterého se obdobně posune i oprava na silnici I/40 v Sedleci kvůli náhradní dopravě za výluku tratě Břeclav – Mikulov.
Pokračuje i snaha ulehčit příjezd do Brna v době motocyklového svátku Grand Prix. „Během velké ceny tak auta projedou oběma směry například přes stavbu na průtahu Ostrovačicemi a ve čtyřech pruzích na dálnici D1 u Ostrovačic nebo v úseku dálnice mezi Kývalkou a Starým Lískovcem. Za termín závodu byly naplánovány například i práce v tunelu na pražské radiále,“ shrnul Hanák. Na jednání investoři předem avizují i náročnější akce připravované na rok 2018.