Od 11. června čeká dopravu na jižní Moravě opravdová zatěžkávací zkouška. Na brněnském hlavním nádraží začne Správa železniční dopravní cesty opravovat nástupiště. A do toho rekonstrukce mostu mezi nádražím a Židenicemi. Stavební práce potrvají až do 11. září a druhá nejvytíženější železniční stanice v České republice při nich pojme o pětinu méně vlaků. Občas to tedy bude docela náročné. Věřím ale, že se nám s Českými drahami podaří dopravu pro ty, kteří při výlukách nedojedou do centra Brna vlakem, maximálně zjednodušit.
Nejdřív ale k tomu, co vás asi zajímá nejvíc. Jaká omezení vlastně rekonstrukce přinese? U mezistátních a dálkových vlaků jich, vyjma linky R4, moc nebude. To je dobrá zpráva. Zato cestující na lince S3 od Tišnova se musí připravit, že do stanice Brno-Židenice pojedou vlaky sice také beze změn, ale pak se vydají odklonem po nákladním průtahu mimo hlavní nádraží a skončí v Modřicích. Tam mohou lidé přesednout na další spoje, které pojedou z brněnského hlavního nádraží dál do Vranovic a Břeclavi.
Ani lince S2 z Letovic do Křenovic se omezení nevyhnou. A tady už přichází na řadu plán, se kterým pomáhá i Jihomoravský kraj. Hned od začátku oprav nahradí linku S2 mezi hlavním nádražím a Brnem-Chrlicemi náhradní autobusy Českých drah. Pro cestující, kteří běžně přestupují v Chrlicích nebo už ve stanici Sokolnice – Telnice z autobusových linek Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje na vlak a pokračují do centra Brna po kolejích, se navíc podařilo kraji spolu s Českými drahami situaci zjednodušit. Po dobu oprav nástupišť budou autobusy regionální linky 509 z Chrlic a linek 610, 611 a 612 ze zastávky Sokolnice – Telnice jezdit až do centra Brna na ulici Uhelnou (mezi hlavním nádražím a Tescem u Vaňkovky). Cestující tak nebudou muset přestupovat z jednoho autobusu na druhý, ale dojedou jedním pohodlně až do centra. Náklady na protažení linek kraji zaplatí České dráhy.
Co nejpohodovější cestování (nejen) po Brně vám přeje
Roman Hanák